کد مطلب:298622 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:109

پاسخ دندان شکن فاطمه ابوبکر را رسوا می کند


فاطمه ی اطهر به مقدار كافی در سخنرانی خود مردم را روشن و حق را آشكار كرده بود، اما مجددا برای درهم كوبیدن این منطق غلط و حدیث مجعول- كه ظاهری آراسته داشت و برای توده و عوام مردم نیز احیانا جالب توجه و نان و آب آور و محرك طمع آنان بود- با چند جمله ی دیگر خطبه ی قبلی را كامل كرده و به همه ی حاضران در آن مجلس و آیندگان در عالم اسلام فهمانید كه رسول خدا هیچ گاه بر خلاف قرآن سخنی نمی گوید، و این حدیثی را كه اینان از او به دروغ نقل می كند با صریح قرآن مخالفت دارد و به همین منظور بدو فرمود:

«سبحان الله! ما كان رسول الله (ص) عن كتاب الله صادفا، و لا لاحكامه مخالفا، بل كان یتبع اثره، و یقفو سوره، افتجمعون الی الغدر اعتلالا علیه بالزور، و هذا بعد وفاته شبیه بما یغی له من الغوائل فی حیاته. هذا كتاب الله حكما عدلا، و ناطقا فصلا، یقول: «یرثنی و یرث من آل یعقوب»، «و ورث سلیمان داود» فبین عزوجل فیما وزع علیه من الاقساط و شرع من الفرایض و المیراث، و اباح من حظ الذكران و الاناث ما ازاح عله المبطلین، و ازال التظنی و الشبهات فی الغابرین، كلا «بل سولت لكم امرا فصبر جمیل والله المستعان علی ما تصفون».

(سبحان الله! (چه عجیب تهمتی به پیغمبر می زنید و چه نسبت ناروایی به او می دهید، مگر ممكن است پیغمبر خدا برخلاف قرآن سخنی بگوید؟ نه) رسول خدا هیچ گاه از كتاب خدا روگردان نشده و با احكام و قوانین قرآن مخالفت نخواهد كرد، بلكه پیوسته پیرو آثار قرآن و تابع سور و آیات آن بود؟

آیا براستی شما توطئه ای نموده و اجماع كرده اید كه زور بگویید و به پدرم


تهمت و بهتان بزنید؟ و این بهتان و توطئه پس از مرگ او، نظیر همان نقشه هایی است كه در زمان حیات برای او طرح می كردید!

این كتاب خداست كه عادلترین داوران است و با بیانی رسا، میان حق و باطل را جدا كرده و چنین می گوید:

«یرثنی و یرث من آل یعقوب» [1] !.

و آیه ی: «و ورث سلیمان داود» [2] !.

خدای عزوجل با این آیات كیفیت تقسیم ارث را بیان داشته و امر فرایض و میراث را تشریع فرموده، و حق پسران را در مورد ارث آشكار كرده بدان گونه كه جای هیچ گونه تردید و گمان باطل و شبهه ای برای پیروان باطل و دیگران به جای نگذارده...!

(اینها كه شما می گویید نیست) بلكه نفسهای (سركش و هوس آلود) شماست كه كاری را برای شما جلوه داده، و صبری نیكو باید و خدا بر آنچه توصیف می كنید نیكو تكیه گاهی است.)


[1] سوره ي مريم، آيه ي 6. و ترجمه ي اين آيه و آيه ي بعدي در ضمن ترجمه ي خطبه گذشت.

[2] سوره ي نمل، آيه ي 16.